Cărțile THEKA pot fi
găsite în librăriile bucureștene Eminescu, Muzeul Literaturii Române, Univers, Minerva, în rețeaua DULIMEX, precum și în librăriile din direct la editură urmând a le primi cu autograf,
dacă doresc. Prețurile, pentru cumpărătorii din România, sunt cele de mai
jos. Pentru cumpărătorii din alte țări, prețurile în
valută vor fi comunicate în urma solicitării acestora. Autorii mulțumesc
cu anticipație doritorilor de cărți românești
Telefon 4021-610.7601
E-mail pretheka2@gmail.com
|
|
|
|
|
versuri de Aristide Mircea București, 1996, 80 pag., 14 / 21 cm |
publicistică teatrală și politică de Dan Predescu București, 2001, 152 pag., 14 / 21 cm |
poeme elementare de Dan Predescu București, 2003, 80 pag., 14 / 21 cm |
versuri de Cristiana Tudor Eremia București, 2004, 140 pag., 14 / 21 cm, cu prezentare de D. Predescu (coperta 4) |
roman de Dan Predescu București, 2005, 130 pag., 14 / 21 cm |
EPUIZAT |
Preț București : 6 lei Preț provincie (poștal, ramburs) : 10 lei |
Preț București : 7 lei Preț provincie (poștal, ramburs) : 11 lei |
Preț București : 7 lei Preț provincie (poștal, ramburs) : 11 lei |
Preț București : 9 lei Preț provincie (poștal, ramburs) ; 13 lei |
|
1
Cine a mers, în ultimele două decenii, la teatru va citi cu încântare
cartea lui Dan Predescu și o va pune cu grijă
pentru nostalgice lecturi viitoare în cutia cu flori
presate, bilete de cinema
și programe de spectacol. Sunt cronici teatrale și interviuri scrise în perioada
1978-1998
Câteva au rămas
inedite din pricina interdicțiilor politice suferite fie de autor, fie de preopinent (așa cum este cazul interviului
cu extraordinara actriță Liliana Tomescu, comandat de revista Teatrul și realizat în aprilie
1980, dar nepublicat, deoarece, la foarte scurt timp după
predare, Liliana Tomescu a plecat într-un voiaj în Danemarca, iar uzanțele vremii cereau ca materialul să aștepte în sertar
întoarcerea pe meleagurile românești a persoanei n-a mai fost cazul). Sunt cronici adevărate, scrise un profesionist
pagini din care,
la vremea aceea, spectatorul de teatru înțelegea demersul artistic, lămurindu-și elemente pe care le-a neglijat în timpul celor
două ore petrecute în sala de spectacol,
sau, dacă le citea înainte de vizionare, își putea forma un orizont de așteptare care, confruntat cu realitatea scenică, suferea destul de puține modificări. Vorbeam de nostalgii? Da, pentru că
a existat o perioadă în care teatrul era văzut de spectatori avizați și comentat de profesioniști, schimbul de substanță teatrală petrecându-se într-un sistem funcțional. Câteva nume și
câteva titluri: Peter
Brook Woza, Albert!, Liviu Ciulei Deșteptarea primăverii,
Alexandru Dabija Ospățul lui Balthazar,
Alexandru Darie Legături primejdioase,
Lucian Giurchescu 3 Havel,
Silviu Purcărete Ubu Rex cu scene din Macbeth, Andrei Șerban Fragmente dintr-o trilogie antică, Tompa Gábor Troilus și Cresida.
Măgari interpretând Carnavalul din Veneția de Marina Boiangiu Lumea Magazin , București, nr. 9/2002, pag. 46
2
Așadar, am primit în toamnă un volum de la Dan
Predescu
în care autorul se prezintă la modul: <<absolvent al
IATC, profesor la Școala Populară de
Artă-Timișoara, muncitor necalificat
la Vulcan, membru al secției de
critică ATM, secretar literar la
Teatrul Vasilescu, membru al
Asociației Cineaștilor, șomer, profesor de Foto-Cineclub la Casa
Pionierilor, director al revistei
"Jertfa", consilier în
Ministerul Culturii, producător
executiv la Editura Video,
redactor-șef la "Actualitatea imobiliară", redactor la "România liberă",
responsabil de secție la "Privirea"
>> E un CV teribil, nu?! La fel de acroșantă
este și cartea sa Aur și aurolac - o selecție din cronicile,
interviurile și punctele de vedere exprimate în presă (ori la radio) de
agitatul autor, în perioada 78-98. Dan Predescu, o spunem cu bucurie, are
instinct critic. Simte valoarea. Diagnostichează precis. E temerar, nu o dată. Nu face temenele politice (lucru important, mai
ales înainte de 89!). Iubește polemica și, spre a transforma cronica de
teatru într-o lectură agreabilă, o condimentează cu note de subsol
anecdotice. Teatrologul e bătăios: calitate admirabilă! (cu oricîte
repercusiuni neplăcute i-ar urma).
Cartea este vie. Incitantă.
Cu opinii care sunt juste și suspiciuni ce pot scandaliza. Ergo,
merită mediatizată. Noi am făcut, aici, un pas... Intuiție și anecdotică de Bogdan
Ulmu
Convorbiri literare, |
Să încep a vă reproșa una și
alta ar fi o greșeală, o lipsă de tact, o zădărnicie, o adresare patetică și fără puterea
de a convinge un semen gata
convins...
Se profila o
cioară cu trei aripi Pe staniolul zorilor dogmatici... Sărmană cioară, vai, delicvescentă cioară... spuneți în aproape cel mai scurt poem al
dvs. Aur și argint, întâmplarea
făcând ca la el să vă deschid cartea și să mă conving repede că întregul rău
e de neevitat, pentru că și răul poate fi, doldora de merite, o lecție de
artă. De la titlu la motto-ul din Tagore, apoi
sumarul plus dedicațiile, subtitlurile cărții-manuscris, apoi versurile, fiecare
în parte, de atâtea ori glorificând o măreție neagră, toate acestea m-au
convins că locul lor cel mai potrivit
după lectură este pagina de revistă și raftul bibliotecii. Și totuși,
sunt cuvinte, cuvinte doar, nu viziuni, cu convingeri, nu scârbele asasine de
care suferim, cuvinte numai în textele dvs. care ar putea fi înlocuite cu
termeni civilizați, la fel de elocvenți, dar nu atât de urât mirositori.
România literară nr. 6, 12 februarie 2003 |
Ordinea de zi e anunțată! E bogată... Și orele trec Și orele nu trec... Eu vreau să plîng, iar în ordinea de zi nu e trecut plînsul meu. Cam așa sună poezia Cristianei Tudor Eremia, într-unul din
momentele ei bune, amintindu-ne de lirica românească discret-protestatară a
anilor 70-80 (discret, respectiv cu gura închisă, vreau să spun), dar și,
surprinzător, de Brecht, atunci când acesta, referindu-se la o stare de
lucruri foarte asemănătoare, cea din Germania anilor 20-30, vorbea despre
ordinea care domnește într-o ladă goală. Uneori mimată, alteori nu, în
versurile sale e multă candoare, inclusiv stilistică. Ființele prevăzute cu
simț critic (sau măcar suspectate de așa ceva), preocupate, vorba 'ceea, de
influența ceva-ului asupra cuiva-ului, vor strâmba din nas. De pe la mijlocul
secolului al nouăsprezecelea, când vreo câțiva hiper-esteți de la Paris
(întâmplător, printre ei se aflau și doi-trei dintre cei mai mari scriitori
ai literaturii universale da, și ce-i cu asta?) au hotărât că
sentimentalismul e semnul distinctiv al mârlanului, al neamului-prost, ne
ferim de el ca de dracu'. Ba chiar putem zice că atâta ne ferim încât nici
imaginile de abator pe care le vedem zilnic la telejurnal nu ne mai
impresionează. Ei, esteții, ne-au învățat că intențiile bune fac literatura
proastă (uitând să ne informeze dacă reciproca e, cumva, adevărată). Bune, rele, nu contează, poezia nu se face
cu intenții, ci cu altceva. Pe deasupra intențiilor, plutește, precum Duhul
se poartă pe deasupra apelor, ea, Expresivitatea. D.P. |
1 Autorul
descrie, cu o sinceritate
dezabuzată, stilul de viață umilitor și lipsit de orizont din timpul comunismului.
Iată,
ca exemplu, mărturisirea unei femei însărcinate,
care urmează să nască împotriva voinței ei, pentru
că așa a hotărât, dictatorial, Ceaușescu: O urăsc.
E o bucată din mine pe
care-o urăsc.. Ceea ce crește
acum în mine nu sunt nici
eu, nu ești nici tu,
[partenerul ei de dragoste, n.n.] nu e nici copilul nostru. Port în mine ceva pervers șI bestial, ceva obscen, pătruns în mine fiindcă așa vrea
Alex Ștefănescu România literară nr. 20, 25 mai 2005 2 Cartea
lui Dan Predescu pare a fi o scriere autobiografică, alcătuită, după cum
spune chiar autorul, din amănunte care nu merită cine știe ce atenție,
neinteresante din mai toate punctele de vedere. Trăirile pe care ni
le propune autorul sunt cu totul
lipsite de importanță pentru tot restul
lumii. Atunci, dacă este conștient că cele trăite sunt interesante doar pentru el (naratorul), de ce ni le propune
și nouă spre lectură? Horia Ungureanu Arca, Arad, nr. 7-9 / 2005 3 Sub un titlu departe de savoarea
cărții, mizeria sentimentală de pe vremea lu' Ăla, tratată în viteză vitează,
cu aprigă și binefăcătoare obrăznicie. Căci "la București totul e
atît de omenesc, încît nimic nu e scandalos". Pe bune, de zece ori
mai tare și mai cinic decît Beigbeder, fie vorba-ntre noi. Radu Cosașu Dilema veche nr. 102, 6 ianuarie 2006 |