Editura THEKA, Bucuresti - preturi, contact, recenzii

Cărțile THEKA pot fi găsite în librăriile bucureștene Eminescu, Muzeul Literaturii Române, Univers, Minerva, în rețeaua DULIMEX, precum

și în librăriile din Timișoara, Oradea, Cluj, Sibiu, Iași. Cititorii din România le pot comanda telefonic sau prin E-mail

direct la editur㠖 urmând a le primi cu autograf, dacă doresc. Prețurile, pentru cumpărătorii din România, sunt cele de mai jos.

Pentru cumpărătorii din alte țări, prețurile în valută vor fi comunicate în urma solicitării acestora.

Autorii mulțumesc cu anticipație doritorilor de cărți românești

 

                 Telefon 4021-610.7601                                                      E-mail pretheka2@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

versuri

de Aristide Mircea

București, 1996,

80 pag., 14 / 21 cm

publicistică teatrală și politică

de Dan Predescu

București, 2001,

152 pag., 14 / 21 cm

 

poeme elementare

de Dan Predescu

București, 2003,

80 pag., 14 / 21 cm

 

versuri

de Cristiana Tudor Eremia

București, 2004, 140 pag., 14 / 21 cm,

cu prezentare de D. Predescu (coperta 4)

 

roman

de Dan Predescu

București, 2005,

130 pag., 14 / 21 cm

EPUIZAT

Preț București :

6 lei

Preț provincie (poștal, ramburs) :

10 lei

 

Preț București :

7 lei

Preț provincie (poștal, ramburs) :

11 lei

Preț București :

7 lei

Preț provincie (poștal, ramburs) :

11 lei

Preț București :

9 lei

Preț provincie (poștal, ramburs) ;

13 lei

 

1

 

   Cine a mers, în ultimele două decenii, la teatru va citi cu încântare cartea lui Dan Predescu și o va pune cu grij㠖 pentru nostalgice lecturi viitoare – în cutia cu flori presate, bilete de cinema și programe de spectacol. Sunt cronici teatrale și interviuri scrise în perioada 1978-1998… Câteva au rămas …inedite din pricina interdicțiilor politice suferite fie de autor, fie de preopinent (așa cum este cazul interviului cu extraordinara actriță Liliana Tomescu, comandat de revista Teatrul și realizat în aprilie 1980, dar nepublicat, deoarece, la foarte scurt timp după predare, Liliana Tomescu a plecat într-un voiaj în Danemarca, iar “uzanțele” vremii cereau ca materialul aștepte în sertar întoarcerea pe meleagurile românești a persoanei – n-a mai fost cazul).

   Sunt cronici adevărate, scrise un profesionist …pagini din care, la vremea aceea, spectatorul de teatru înțelegea demersul artistic, lămurindu-și elemente pe care le-a neglijat în timpul celor două ore petrecute în sala de spectacol, sau, dacă le citea înainte de vizionare, își putea forma un orizont de așteptare care, confruntat cu realitatea scenică, suferea destul de puține modificări.

   Vorbeam de nostalgii? Da, pentru a existat o perioadă în care teatrul era văzut de spectatori avizați și comentat de profesioniști, schimbul de substanță teatrală petrecându-se într-un sistem funcțional. Câteva nume și câteva titluri: Peter Brook – Woza, Albert!, Liviu Ciulei – Deșteptarea primăverii, Alexandru Dabija – Ospățul lui Balthazar, Alexandru Darie – Legături primejdioase, Lucian Giurchescu – 3 Havel, Silviu Purcărete – Ubu Rex cu scene din Macbeth, Andrei Șerban – Fragmente dintr-o trilogie antică, Tompa Gábor – Troilus și Cresida.   

 

      Măgari interpretând

      Carnavalul din Veneția

      de Marina Boiangiu

      Lumea Magazin , București,

      nr. 9/2002, pag. 46

                                                      

2

 

…Așadar,  am primit în toamnă un volum de la Dan Predescu … în care autorul se prezintă la modul: <<absolvent al IATC,  profesor la Școala Populară de Artă-Timișoara,  muncitor necalificat la Vulcan,  membru al secției de critică ATM,  secretar literar la Teatrul Vasilescu,  membru al Asociației Cineaștilor,  șomer,  profesor de Foto-Cineclub la Casa Pionierilor,  director al revistei "Jertfa",  consilier în Ministerul Culturii,  producător executiv la Editura Video,  redactor-șef la "Actualitatea imobiliară",  redactor la "România liberă", responsabil de secție la "Privirea" …>>

   E un CV teribil, nu?! La fel de acroșantă este și cartea sa Aur și aurolac - o selecție din cronicile, interviurile și punctele de vedere exprimate în presă (ori la radio) de agitatul autor, în perioada 78-98. Dan Predescu, o spunem cu bucurie, are instinct critic. Simte valoarea. Diagnostichează precis. E temerar, nu o dată. Nu face temenele politice (lucru important, mai ales înainte de 89!). Iubește polemica și, spre a transforma cronica de teatru într-o lectură agreabilă, o condimentează cu note de subsol anecdotice. Teatrologul e bătăios: calitate admirabilă! (cu oricîte repercusiuni neplăcute i-ar urma).  …

   Cartea este vie.  Incitantă.  Cu opinii care sunt juste și suspiciuni ce pot scandaliza.  Ergo,  merită  mediatizată.  Noi am făcut, aici,  un pas...

 

      Intuiție și anecdotică

      de Bogdan Ulmu

      Convorbiri literare,

      Iași, iunie 2003

 

   Să încep a reproșa una și alta ar fi o greșeală, o lipsă de tact, o zădărnicie, o adresare patetică și fără puterea de a convinge un semen gata convins...

    

      Se profila o cioară cu trei aripi

      Pe staniolul zorilor dogmatici...

      Sărmană cioară, vai,   

      delicvescentă cioară...

           

   spuneți în aproape cel mai scurt poem al dvs. Aur și  argint, întâmplarea făcând ca la el să vă deschid cartea și să mă conving repede că întregul rău e de neevitat, pentru că și răul poate fi, doldora de merite, o lecție de artă.

   De la titlu la motto-ul din Tagore, apoi sumarul plus dedicațiile, subtitlurile cărții-manuscris, apoi versurile, fiecare în parte, de atâtea ori glorificând o măreție neagră, toate acestea m-au convins că locul lor   cel mai potrivit după lectură este pagina de revistă și raftul bibliotecii. 

   Și totuși, sunt cuvinte, cuvinte doar, nu viziuni, cu convingeri, nu scârbele asasine de care suferim, cuvinte numai în textele dvs. care ar putea fi înlocuite cu termeni civilizați, la fel de elocvenți, dar nu atât de urât mirositori.

               

      Constanța Buzea

      România literară nr. 6,

      12 februarie 2003

 

Ordinea de zi

e anunțată!

E bogată...

Și orele trec

Și orele nu trec...

Eu vreau să plîng,

iar în ordinea de zi

nu e trecut

plînsul meu.

 

   Cam așa sună poezia Cristianei Tudor Eremia, într-unul din momentele ei bune, amintindu-ne de lirica românească discret-protestatară a anilor 70-80 („discret”, respectiv cu gura închisă, vreau să spun), dar și, surprinzător, de Brecht, atunci când acesta, referindu-se la o stare de lucruri foarte asemănătoare, cea din Germania anilor 20-30, vorbea despre „ordinea care domnește într-o ladă goală”. Uneori mimată, alteori nu, în versurile sale e multă candoare, inclusiv stilistică. Ființele prevăzute cu simț critic (sau măcar suspectate de așa ceva), preocupate, vorba 'ceea, de influența ceva-ului asupra cuiva-ului, vor strâmba din nas. De pe la mijlocul secolului al nouăsprezecelea, când vreo câțiva hiper-esteți de la Paris (întâmplător, printre ei se aflau și doi-trei dintre cei mai mari scriitori ai literaturii universale – da, și ce-i cu asta?) au hotărât că sentimentalismul e semnul distinctiv al mârlanului, al neamului-prost, ne ferim de el ca de dracu'. Ba chiar putem zice că atâta ne ferim încât nici imaginile de abator pe care le vedem zilnic la telejurnal nu ne mai impresionează. Ei, esteții, ne-au învățat că intențiile bune fac literatura proastă (uitând să ne informeze dacă reciproca e, cumva, adevărată).

   Bune, rele, nu contează, poezia nu se face cu intenții, ci cu altceva. Pe deasupra intențiilor, plutește, precum Duhul se poartă pe deasupra apelor, ea, Expresivitatea.

 

       D.P.

1

 

   Autorul descrie, cu o sinceritate dezabuzată, stilul de viață umilitor și lipsit de orizont din timpul comunismului. …   

   Iată, ca exemplu, mărturisirea unei femei însărcinate, care urmează nască împotriva voinței ei, pentru așa a hotărât, dictatorial, Ceaușescu:

“O urăsc. E o bucată din mine pe care-o urăsc.. Ceea ce crește acum în mine nu sunt nici eu, nu ești nici tu, [partenerul ei de dragoste, n.n.] nu e nici copilul nostru. Port în mine ceva pervers șI bestial, ceva obscen, pătruns în mine fiindcă așa vrea Ăla.”

 

      Alex Ștefănescu

      România literară nr. 20,

      25 mai 2005

 

2

 

   Cartea  lui Dan Predescu pare a fi o scriere autobiografică, alcătuită, după cum spune chiar autorul, “din amănunte care nu merită cine știe ce atenție, neinteresante din mai toate punctele de vedere”. “Trăirile” pe care ni le propune autorul sunt “cu totul lipsite de importanță pentru tot restul lumii”. Atunci, dacă este conștient “cele trăite” sunt interesante doar pentru el (naratorul), de ce ni le propune și nouă spre lectură?

 

      Horia Ungureanu

      Arca, Arad, nr. 7-9 / 2005

 

3

 

   Sub un titlu departe de savoarea cărții, mizeria sentimentală de pe vremea lu' Ăla, tratată în viteză vitează, cu aprigă și binefăcătoare obrăznicie. Căci "la București totul e atît de omenesc, încît nimic nu e scandalos". Pe bune, de zece ori mai tare și mai cinic decît Beigbeder, fie vorba-ntre noi.

 

      Radu Cosașu

      Dilema veche nr. 102,

      6 ianuarie 2006